Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasmijn en Lauren Rompa en van Leeuwen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasmijn en Lauren Rompa en van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Lauren en Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Lauren

26 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Family and friends!
Op dinsdag de 19e vlogen we 's ochtends van Sydney naar Melbourne, een luxe manier van reizen, maar de domestic flights vertrekken hier nog vaker dan de bussen! Maandagavond met veel moeite het hostel 'The Nunnery' geboekt, wat ook echt een soort klooster bleek te zijn: een aparte alternatieve sfeer. Wel een free update naar een private room, dus ons hoor je niet klagen!
Na een lunch in het hippe Brunswick Street op naar Federation Square voor de Lonely Planet wandeling door het centrum. Wel de relaxte sfeer geproefd, maar heel veel was hier niet te zien.
Heel de stad ademde de Australian Open, dus was het geen probleem om een wedstrijdje te volgen. Federer werd uitgezonden op groot scherm op Federation Square: een mooi voorproefje voor onze Australian Open dagen!
's Avonds een lekkere tagine met een Sauvignon Blanc in Brunswick Street.

Woensdag was voor ons de eerste dag van de Australian Open. Gister hadden we het complex al zien liggen, midden in de stad, en vandaag gingen we ons dan ook echt tussen de groten der aarde begeven...
...Al snel bleek het Rod Laver Arena-programma overdag Clijsters en Nadal te bevatten, en hebben wij er 40 Dollar extra tegenaan geklapt! Super:)
En ook nog twee winstpartijen van onze favorieten, al kostten ze dat niet al te veel moeite..
's Middags nog een partij van Jankovic op een buitenbaan en daarna Henin op groot scherm, naast de Rod Laver Arena, een geweldige eerste dag!

Donderdag was tennisdag 2, eerst een spannende overwinning van Dulco op Ivanovic gezien (toch zonde van Ana's toernooi-jurkje waar wel 3/4 jaar aan was gewerkt) in 3 sets, daarna onze eigen Krajicek aangemoedigd in de dubbel, die ze jammerlijk verloor. Op het Margaret Court nog het laatste deel van de 5-setter tussen Tommy Haas en Tipsarevic (winst Haas) en toen snel snel naar de Rod Laver Arena voor de grote Federer. Geen spannend duel, 6-2, 6-3, 6-2 tegen Hanescu, maar de match werd wel opgeleukt door de komst van prins William! Al dagen staan de kranten vol over zijn 100-urige bezoek aan Australie, en op zijn laatste avond pikte hij Melbourne ook nog even mee. Het publiek en de fans waren buiten zinnen, wij hebben ook nog gezwaaid, maar helass..
Daarna nog een klein emotioneel interview met Roger over zijn huwelijk en 6-maanden oude tweeling, wat een held! Daarna was het Center Court voor de Australische Dellaqua, een plaatselijke heldin (maar niet zo hot als Hewitt) tegen een andere ongeplaatste speelster. Geen top-niveau..

Vrijdag een rustig dagje, gelukkig maar, want het was vreselijk warm (36C) en erg benauwd. St Kilda Beach bezocht, een leuk deel van de stad. Daar neergestreken voor een heerlijke Italiaanse lunch van 5 verschillende antipasti. Daarom was het geen ramp dat we 's avonds de BBQ in de Nunnery misten. Na wat brood en sla nog een wedstrijd van Nadal gekeken in weer een gezellig cafeetje in Brunswick Street.

Zaterdag gingen we voor 2 dagen op een trip naar de alom geprezen Great Ocean Road. met een 24-tallig gezelschap aan de reis begonnen.
Het waaide veel en regende zelfs, dus de eerste stop bij Bell;s Beach viel een beetje in het water, voor de surfers echter geen reden om thuis te blijven! Daarna gestopt bij een vuurtoren met een theetje erbij.
de volgende stopt bracht ons bij wilde koala's: een hoop gezien boven in de eucalyptesbomen, het zijn net kleine knuffelbeertjes!
De reis ging verder langs de meest prachtige uitzichten: strand, zee (echt aquablauw), rotsen en ook steeds meer zon! Daarna lunch bij het strand van Apollo Bay en vervolgens een rainforest walk, dit alles onder de bezielende leiding van Peter, oud-leraar, die alles tot in detail wist te beschrijven. In de volle zon deden we nog drie hoogtepunten langs de GOR aan: The Twelve Apostles, The Sea Cave at Lovh Ard Gorge en The London Bridge --> allen gevormd uit zandsteen door de enorme kracht van de golven: adembenemend!
Peter bracht ons daarna richting een hostel in Hall's Gap (gat) voor de nacht..

Zondag wederom vroeg op en na wat toast wilde kangaroos gaan spotten. Dat is hier geen probleem gezien het enorme aantal! het is eerder oppassen om geen 'wasaroos' (= was a kangaroo, is dead) onder je autobanden aan te treffen (gelukkig geen gezien).
Daarna reden we verder door het National Park 'The Grampions,' eerst de McKenzie falls gewonders, echt reusachtig, en vervolgens Boroka's en Reid's voor prachtige vergezichten over dit enorme gebied. Toen nog naar een gesteente, de balconies, ook wel bekend als de ' Jaws of death.'
Op de terugweg was de keuze tussen cultuur en en wijnproeven voor de groep snel gemaaktL het werd wijnproeven, he toch! ;)

De foto's op www.picasaweb.google.nl/jasmijnenlauren laten jullie een beetje meegenieten van al het prachtigs wat we op deze tour hebben gezien..

Rond half 6 ingechecked bij Hotel Discovery (door ons al omgedoopt tot slaapfabriek --> 800 bedden, kleine correctie voor het thuisfront), want de nonnen zagen we niet meer zo zitten. We doen het er maar mee!
Met Sushi naar Federation Square voor wederom Tennis en ook een leuk Australisch koppel ontmoet: altijd goed voor de nodige tips!

Maandagochtend eerst een goed stuk lemon Merenque taart (bedankt voor de tip Steef!) bij de cappucino en toen fietsen geleend bij Bar Little Creatures (eerst een handtekening moeten zetten voor ' fietservaring;)) en toen met hem, jaja, aan de linkerkant de weg op. door de stad naar een shopping mall, de rode onderdanen gestald, en een aardig shoppertje gemaakt (het is dan ook sale!).
Door voor de lunch in Docklands, een mooi nieuw aangelegd havengebied. Allemaal zeer fietsvriendelijk, i.t.t de rest van de stad. Onze mooie tocht vervolgd langs de Yarra River door Southbank en de Royal Botanic Gardens. Dit fietstochtje was een leuke manier om de stad te verkennen!
Rond half 6 de fietsen ingeleverd en neergeploft voor een biertje (White Rabbit is hier een triple, zelfs een tegenvaller voor Jassie!)
Met een lasagna en wijn Federer-Hewitt op groot scherm in de stad, maar ondanks de enorme drukte een simpele overwinning voor Federer.

Dinsdag was Australia Day en ons laatste dagje Melbourne, vreemd dat we Australie gaan verlaten.. Geen koninginnedag taferelen meegemaakt, op een maffe optocht na, en verder een rustig dagje. 's Avonds de plaatselijke voetbalhelden van Melbourne aangemoedigd, we raken aardig thuis in de Australische sportcultuur!

Op naar Nieuw Zeeland!! Jullie horen van ons!

• 26 Januari 2010 - 12:56

Sarah:

Yeah ik ben de eerste :)
    Ik heb jullie al uitgebreid gemaild, maar ik kan het natuurlijk niet laten weer even te reageren op jullie enthousiaste verhalen!
    Wat klinkt het allemaal cool. Jullie held Nadal heeft vandaag opgegeven he?! Jammer..
    Wie is jullie favoriet nu??
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!
    Liefs, Sarah

• 26 Januari 2010 - 14:20

Tineke:

Hi girls,

wat maken jullie toch een super reis. Mooi hoor om de Australian Open in al zijn glorie zo mee te maken. Helaas heeft Nadal op moeten geven tegen Murray. Wat denken jullie gaat Federer vanavond winnen? Spannend!!!!!!!

Terwijl jullie de zweetdruppeltjes van jullie voorhoofd vegen, zetten wij hier opnieuw de oorwarmers op. Vannacht kan het wel 14 graden gaan vriezen.
    Brrrrrrrrrrrr

Ga heerlijk verder genieten. Verheug me nu alweer op jullie volgende reisverslag.

xxxxxxxxx tineke

• 26 Januari 2010 - 14:59

Majo:

Sja, terwijl ik lees in de autobiografie van Agassi, beleven jullie het tennis-strijdtoneel in levende lijve. Verschil moet er wezen!

En ondanks het hoge backpack gehalte (een beddenfabriek? Goed dat je zus er niet bij is Jassie ;-)) zie ik toch weer op elke foto andere outfits, hoe krijgen ze het voor elkaar....

Kus!

• 26 Januari 2010 - 17:00

Omajeanne:

Wat een fantastisch, leuk, uitgebreid verslag weer van jullie!!!! èn. veel mooie foto's!
    Australie was dus geweldig, nu op naar Nieuw Zeeland!
    Ook een fijne tijd daar toegewenst, en xxx

• 26 Januari 2010 - 18:00

Rinie:

Hee hoi!

Wat gaaf allemaal!
    Hoop dat jullie in NZ ook zo'n leuke tijd krijgen! Veel plezier daar iig!!

xx

• 26 Januari 2010 - 18:38

Belinda:

hoi meiden
    wat doen en zien jullie een hoop. leuk om het op deze manier een beetje mee te beleven!veel plezier in nieuw-zeeland
    liefs belinda

• 26 Januari 2010 - 21:12

Zöpke:

Hey paradepaardjes!

Wat zijn jullie toch een stelletje snitches! Damn!! Jullie worden toch ook niet TE veel fan van die emotionele bloemkoolkop hè?! (Klonk dat iets te Sophie-lomp?) Nadal blijft toch het leukst :D

Oh en ik denk dat jullie ruim op tijd komen voor de housewarming, want ondanks het feit dat ik al een weekje vertoef in mijn Crib, heeft Ad een beetje last van nestverlatingsangst. (Lees: zijn navelstreng moet nog doorgeknipt worden)

Zijn de kaartjes van Boonanza al kapotgespeeld, want ik wil niet hebben dat die als nieuw terugkomen! Ik verwacht wat tegenstand!

Nou chickies, hef bij de volgende borrel een glaasje extra voor mij!
    En kom maar gauw terug!!
    (Hoewel ik het me met Stephke natuurlijk ook uitstekend vermaak, bij COS bijv. :D:D)

Hele dikke smakkerd!

• 27 Januari 2010 - 09:06

Maaike:

ik lees elke keer weer graag jullie verslagen
    wat hebben jullie veel meegemaakt!!!!
    veel plezier in nieuw zeeland

groetjes maaike

• 27 Januari 2010 - 09:43

Christel :

Klinkt weer helemaal super !! Heel gaaf!! Have fun in Nieuw - Zeeland, ik ga even jullie foto's checken !
    XX

• 27 Januari 2010 - 10:13

Denise:

Jasmijntje, ben jaloers op je Australian Open reallife aanzicht! Geniet er nog van in nieuw zeeland! Xx

• 27 Januari 2010 - 21:38

Thea En Peter:

Hallo Lauren en Jasmijn,

Wat leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en foto's te zien.
    Jullie hebben echt een super-reis. We krijgen helemaal zin om ook eens die kant op te gaan. En dan komen we eerst even langs voor tips: goede lemon meringue pie, dat is ooit weg bijvoorbeeld!

Blijf nog even stevig genieten daar "down under". We zijn al weer benieuwd naar de verhalen uit Nieuw Zeeland!

Groetjes, Thea en Peter.

• 28 Januari 2010 - 21:26

Heleen:

Wauuw, geweldig! De Australian Open en alle andere verhalen, ik geniet mee!
    Nu naar Nieuw-Zeeland toch?
    Tot gauw, liefs xxxx!

• 29 Januari 2010 - 13:01

Ine Verweij:

De verhalen kende ik natuurlijk al. Fijn dat jullie er ook van mogen genieten! Het klinkt zo ontspannen allemaal. Nog veel plezier op deze schitterende reis,
    Ine

• 29 Januari 2010 - 13:27

Ompa CR:

Genieten intens mee met verslag en foto's van onze twee favorieten. Ga zo door in NZ met de camper. Links rijden met jullie nieuwe verblijf op wielen went snel (eigen ervaring). Wat beleven jullie veel leuks in zo korte tijd.
    Dag lieverds, wij gaan foto's kijken.XXXX

• 31 Januari 2010 - 18:43

Areane:

Super attent:zelfs in het verre Nieuw Zeeland aan mijn verjaardag denken!Thanks!We hebben een(aantal) mojito's op jullie gedronken:dat jullie ervaringen in Nieuw Zeeland maar net zo super mogen zijn als die in Australie.Geniet ze nog! xxx Areane