Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn en Lauren Rompa en van Leeuwen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn en Lauren Rompa en van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Lauren en Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Lauren

18 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hi Guys!

Hierbij een uitgebreid reisverslag van onze geweldige week in Sydney!

Vorige week dinsdag hopten we off de Grey-hound bus op het Centraal Station van Sydney; beiden overweldigd door deze immense stad. Meteen begonnen we aan een uitgebreide verkenningstocht, beginnend in onze "achtertuin": het Hyde Park, midden in de stad. Op naar de botanische tuinen waar de bomen vol hingen met enorme flying foxes. Langs het Opera House, Circular Quay, Harbour Bridge en het wijkje The Rocks; alles prachtig in de middagzon! Om 7pm afgesproken met Florentien (in 't Hout), die hier een half jaar studeert. Gezellig bijgekletst onder het genot van een heerlijke pasta en 2 liter Sangria. Daarna nog een drankje bij de Opera Bar voor de Sydney Skyline by night.

De dag erna scheen de zon: dus op naar Bondi Beach! Een prachtig wit strand met heel fijn zand! Even gelegen en daarna de Bondi to Coogee walkway gevolgd langs verschillende strandjes en rotspartijen, en uiteraard een goede picknick onderweg. 's Middags de ferry naar de North Shore om Florentiens stek te bewonderen in Kirribilly (deze plek mag je van de Lonely Planet overslaan, uiteraard tot Florentiens grote ergernis!). Ons heeft ze zeker kunnen overtuigen: er hing een leuk sfeertje in deze upperclass wijk! Met sushi en wijn "gechilled" in haar outdoor lounge area.

Donderdag gingen we naar Darling Harbour; zoals gewaarschuwd bleek dit inderdaad een gepimpte/ kindvriendelijke haven met veel winkels en foodcourts. Dus na een echte Gloria Jeans-capuccino vervolgden we onze weg via het Queen Victoria Building naar de Art Gallery van NSW: mooi!'s Middags een wandeling door de Botanische tuinen; veel bloemen en vogels gezien (voor die laatste was Lau een beetje bang!;)) Daarna nog naar Pancakes on The Rocks (een begrip in Syndey). Vooral de "Ultimate" strawberry-cheesecake-pannekoek variant viel in de smaak!

Vrijdag maakten we ons op voor de scenic walkway tussen Manly en The Spit. Eerst een shot chocola bij Max Brenner (bedankt voor de tip Stef!) Toen waren we klaar voor de 10 Km lange uitputtingsslag (we stevenen af op een topconditie!). Deze wandeling leidden ons door het Sydney Harbour National Park en bezorgden ons de meest prachtige uitzichten!
's Avonds een welverdiende traktatie in Manly: een pizza bij Hugo's (een fancy bedoeling waar de obers zo mogelijk nog smakelijkers waren dan de pizza's). Een gouden tip van Florentien!
Daarna gingen we onder haar leiding het het nachtleven van Sydney verkend: een hele ervaring! De meisjes kleden zich (meer dan) half naakt en de jongens zijn zéér opdringerig. Deze nachten waren we meer angel-like en beautiful dan ooit tevoren. Wél lekker gedanst bij een leuke liveband en heel laat nog met twee Duitse jongens in de Cheers beland...

...Zaterdagochtend zo lang uitgeslapen dat we het ontbijt misten. Gebrunched met vers fruit en yoghurt bij de Paddington Market. Een gezellige zaterdagmarkt met veel leuke kraampjes en hippe mensen. Het bracht het gezellige sfeertje van de negen straatjes in A'dam met zich mee.
's Avonds met Florentien naar een BBQ bij wat locals. Uiteindelijk werd het Sushi als bodem voor de Gold labeled Tequilla omdat we zo lang op Luke en Dallas moesten wachten. Wél een heel gezellige avond die eindigde in de Chinese Launderyn (dat is een kroeg, voor de duidelijkheid;))

Veel te vroeg ging de wekker zondagmorgen; vandaag een tour door de Blue Mountains. Rod nam ons mee op een 3 uur durende wandeling langs rotspartijen, watervallen en look-out points: werkelijk een jaw-dropping spectacle!!
Na deze enorme wandeling de drie gezusters bekeken, gelunched en geborreld op rotsen met een adembenemend uitzicht. Echt een hoogtepunt!

Op onze laatste dag in Sydney scheen de zon volop, en dus strand!! Bondi Beach was een ideale plek om nog even van deze heerlijke stad te genieten. 's Avonds wachtte Florentien ons op met Quiche en Lindemannetjes voor een Farewell-diner, een gezellige laatste avond..

Kleine selectie foto's te zien op: www.picasaweb.google.nl/jasmijnenlauren in het mapje Syndney

• 18 Januari 2010 - 11:13

Stefanie:

Ha!

Oke, ik kom ook naar Australie! Laat ze maar stikken op de uni :) Het is hier koud en grijs, bah. Heerlijk jullie verhalen te lezen en de plaatjes zijn ook weer goedgekeurd!
    Tot snel!
    xx
    Oja, vergeet niet naar Brunswick street te gaan in Melbourne, en dan die lekkere taart eten met citroen-meringue!

• 18 Januari 2010 - 11:42

Omajeanne:

Fantastisch allemaal!! '
    I'm jealous!!!
    Het is hier koud, nat en grijs, mistig.De sneeuw is inmiddels weg.
    Geniet er maar fijn van daar, zon en warmte en leuke mensen en vooral ook die leuke "uitspattingen"!!
    Jullie verslag is weer super
    Lieve groetjes!

• 18 Januari 2010 - 12:07

Stephanie:

Mooie verhalen en pica's!
    Wanneer zijn jullie in Melbourne voor de AO? Wie staan er op de baan op de dagen dat jullie kaartjes hebben? Dan houd ik het in de gaten!

Geniet er maar van (vooral van de warmte want dat missen we hier erg :( )

Liefs en kus

• 18 Januari 2010 - 13:37

Anoniem:

oh wat lief dat florentien jullie overal mee naar toe heeft genomen zeg. Moet wel een super vrouw zijn!
    sterkte zonder haar!
    x

• 18 Januari 2010 - 13:41

Margriet:

geweldig wat jullie allemaal meemaken, vooral het reisverslag van Sidney. Ik blijf jullie volgen.
    geniet er maar van
    margriet

• 18 Januari 2010 - 16:21

Duarte:

Sow, jullie zitten echt geen moment stil he?! Goed te lezen dat jullie ook het uitgaansleven zijn ingedoken..! Hebben die angel-like en beautiful complimenten nog ergens toe geleid, van Leeuwen? ;)
    Geniet met volle teugen en geef Federer een kusje van me :P, haha!

• 18 Januari 2010 - 16:44

Joke:

Wat een geweldige ervaring, wat jullie allemaal zien en meemaken, super.
    Geniet er maar heel veel van, want hier is het vies grijs, mistroostig weer, niks aan.
    Maar door jullie super verslag te lezen, is het hier ook een beetje zonniger.

• 18 Januari 2010 - 17:40

Rob,Yvonne,Mindy:

Heeey dames,
    Zo te lezen hebben jullie het daar ontzettend naar je zin! Wat een prachtige foto's en leuke verhalen! Heel erg veel plezier!
    Groetjes vanuit Heeze

• 18 Januari 2010 - 17:47

Leonie...:

Haha, is de Lonely Planet ook zo'n beetje jullie bijbel geworden? Erg herkenbare dingen doen jullie :) Wat staat er nu nog op de planning? X!

• 18 Januari 2010 - 18:02

Irja:

Whaaa dit klingt echt te gek allemaal!:) Haha en volgens mijn komen jullie terug met strakke buikjes van al die drukke uitjes, ik zeg goed bezig:P!
    Geniet lekker verder en vooral nog veel meer leuke dingen doen:)

heel veel liefs Irja

• 18 Januari 2010 - 18:42

Marlies:

Lieve Jasmijn en Lauren. Volgens ons gaat de tijd veel te snel. Leuk om daat Florentien te ontmoeten en met haar veel bijzonderheden te bezoeken. Jammer dat het vandaag regende bij de A.O. en hopelijk krijgen jullie wel een droge wedstrijd te zien. Is het moeilijk om een internetplaats te vinden?
    Jan en ik vinden het erg leuk om van alles wat jullie doen en tegenkomen op de hoogte te blijven. Wat is internet toch leuk.

• 19 Januari 2010 - 07:17

Hedwig:

Echt dames, top die reis van jullie. KLinkt allemaal zo geweldig, ben jaloers dat ik hier in dit koude kikkerlandje zit. Nu alweer nr de uni :( haha geniet er maar van. xx

• 19 Januari 2010 - 15:00

Gwen:

Heey,

klinkt allemaal heel leuk:D. Ik zou daar ook heel graag willen zijn;). Maar ik moet helaas gewoon naar school. (is opzich ook wel leuk hoor);). Maar houd ons op de hoogte heh;).

Xx

• 19 Januari 2010 - 17:46

Jacq V Marion:

wat heerlijk jullie verhalen.Wij genieten met jullie mee.

• 20 Januari 2010 - 12:39

Amy:

Heey,
    Klinkt allemaal wel leuk daar!! Jullie hebben lekker vakantie en ik moet naar school toe:( Nog wel heel veel plezier en tot het volgende hockeyseizoen:d

xx

• 20 Januari 2010 - 14:56

Inge:

Hai !

Wat een geweldige verhalen zeg... ! Een reis vol hoogtepunten zo te zien en lezen ;-) Ik ben jaloers en ben het wat dat betreft helemaal eens met Steef.. Geweldig dat je op deze site ook meteen de temperatuur ziet daar, dan krijg ik het hier nog kouder. Have fun!

• 21 Januari 2010 - 21:17

Sarah:

Hee Ladies, levensgenieters!
    Wat een leuk verhaal weer. Jullie beleven vanalles zo te horen! Leuk dat jullie Florentien hebben ontmoet. Zo te horen hebben jullie ook goed kennisgemaakt met het Australische uitgaansleven?! Cool :D
    De Australian Open is begonnen he deze week?
    Ik ben samen met mama een paar dagen naar de Feldberg geweest. Lekker even op wintersport. Het was heerlijk. We hadden goeie sneeuw, een zonnetje erbij, niet te druk, dus heerlijk geskied en geboard. We zijn net weer thuisgekomen.
    En nu lees ik jullie verhaal!
    Ik ga jullie foto's nu ook even bekijken. Het klinkt prachtig allemaal!

Veel liefs, Sarah

• 23 Januari 2010 - 14:01

Wies:

Hoi allebei,

Wat klinkt dat allemaal super, zeg!
    Blijf lekker genieten!! (en leuk dat jullie ons op deze manier een beetje mee laten genieten)

Liefs, Wies

• 24 Januari 2010 - 13:47

Sanne :

He meiden,

Ons een beetje jaloers maken he haha. Nee ik geniet echt van jullie verslagen en moest ook lachen dat jullie met florentien hebben afgesproken en daar op stap zijn geweest. was zeker een leuke maar erge zatte avond of niet met zo'n in 't houtje haha. Maar genier er nog maar van, hier is het weer aan het sneeuwen, (blijft volgens mij niet liggen) en het gaat deze week ook weer kouder worden, onder die nul dus weer! Afgelopen week weer begonnen met trainen en dat was wel zwaar ja. Onze elke heeft pfeiffer dus die hoeft de komende weken niet te trainen! Die baalt als een stekker en ze is zich nu al aan het vervelen! Goed balen ja. Maar ik wens jullie nog veel plezier en kijk uit naar het volgende verslag en foto's! xxx Sanne en moest ook de Groetjes van jullie trainer doen! xx

• 25 Januari 2010 - 21:27

Oma & Opa:

Eindelijk een berichtje van ons.
    Wat een prachtige foto's.
    Zo te zien genieten jullie volop en ontdekken jullie veel van het land.
    Een ervaring, die niemand je afneemt.
    En daarbij ook nog een stralend blauw lucht en warmte,terwijl het hier grijs en koud is.
    Nog fijne weken, met heel veel plezier.
    Kus

• 26 Januari 2010 - 16:09

Hanneke:

Wat een geweldige verhalen, wat moet het een mooie belevenis in dit prachtige land zijn... Wij zitten weer in de vrieskou, om jaloers te worden!! Geniet er nog maar lekker van!